Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/b/7/f/egedalarkiverogmuseum.dk/httpd.www/modules/mod_gmsmenu/helper.php on line 75

Gå på opdagelse i de gamle aviser

Torsdag d.16. november 15-17

I Historiens Hus, Stenløse Kulturhus

Rådhustorvet 2, Stenløse

aviser

Arkivet vil være vært ved et arrangement, der markerer, at man nu kan få adgang til Frederiksborg Amts Avis 1874-1970. Der er åbent hus i lokalarkivet på 1. sal i Stenløse Kulturhus, Rådhustorvet 2, 3660 Stenløse.

Egedal Arkiver og Museum har reddet en stor samling af Frederiksborg Amts Avis fra 1874 til 1970. Aviserne var dubletter, som det Kongelige Bibliotek ikke længere havde mulighed for at opbevare. De er nu bevaret for eftertiden og bliver opbevaret på lokalarkivet i Stenløse Kulturhus.

Arkivets ansatte vil give eksempler på spændende historier fra de gamle aviser, og hvis man er født før 1970 kan man være heldig og se forsiden af avisen, den dag man blev født. De gamle aviser er et skattekammer for den lokalhistorisk interesserede. Man kan frit bestille aviserne til gennemsyn, men de kan ikke lånes med hjem.

Mon der kommer mere end to kvinder i kommunalbestyrelsen?

stenlsesognerd1909

Det gjorde, der ikke i 1909 i de sogne, der engang udgjorde Egedal kommune. 1909 var første gang kvinderne havde ret til at stemme og stille op til sognerådene. Her Stenløse sogneråd.

Læs mere i Egedal leksikon

Besøg vores Billedgalleri